Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

söndag 30 maj 2010

Självskadebeteende som inte syns.

Jag tror att många som mår dåligt har ett självskadebeteende på ett eller annat sett. Det behöver inte bara vara att skära sig. Utan att det kan också handla om att ha sex, bita sig själv på läppen, bita på nagelbanden, dricka sig redlös och även att träna.
Ett sådant självskadebeteende har jag. Jag har problem med att bita mig på läppen, för att sedan inte låta såret läka riktigt, biter upp ett sår, sen river jag alltid upp såret när det har blivit en liten skårpa på läppen. Det händer även att jag får sår på läpparna som jag inte ens kommer ihåg att jag har gjort. Ett sådant tillfälle var för några dagar sedan. Det var min kille som märkte det först, han frågade mig vad jag hade på läpparna, jag kollade i spegeln, sen såg jag tre bit märken på underläppen, jag blev själv chockad, sa till killen som det var, sen var det inget mera med det.
Att använda sex som att skada sig själv med, det har jag också gjort, inte sagt när det gjort ont osv, det medföljde att jag fick lite problem och jag och killen kunde inte ha sex på tre månader efter det. Nu märker han dock direkt när jag använder sex för att skada mig själv, vi kämpar med det tillsammans. För att sex ska vara något skönt, inte något som jag använder för att skada mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar