Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

söndag 27 juni 2010

Socialetet

Det jobbigaste som finns just nu, det är socialitet. Att enbart sitta runt omkring människor, och bara vara, är jobbigt. Jag behöver inte sitta och prata för att det ska vara jobbigt. Det är lika psykiskt påfrestande i vilket fall som helst.
Hur det har kommit sig att jag har fått jobbigt med detta, det har jag ingen aning om.
Men en sak som jag har tänkt på väldigt mycket är att jag har faktiskt inte umgås med människor det senaste året.
Jag har ju bara vara med min kille, typ. Du skyller jag inte allting på honom, verkligen inte. Jag har ju själv valt att inte umgås med andra osv. Så jag har väl själv skapat denna bubbla. Jag isolerade ju mig från andra människor och drog mig undan så fort det blev för mycket. Tillslut var det jobbigt att bara träffa två styckna samtidigt och vi ska inte tala om hur jobbigt det var att träffa nya människor.
Jag har fortfarande detta problem, men ni ska veta att jag jobbar på det.

1 kommentar: