Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

måndag 19 juli 2010

Tillbaka, nästan iaf.

Det är ett bra tag sen jag har upptaderat igen. Sommarlovet har varit ett tag nu och det är ungefär en månad kvar till innan skolan början igen. Men jag vet inte vad jag egentligen längtar till? Jag säger till mina kompisar att jag längtar till skolan börjar igen. Men, så fort skolan börjar igen, börjar även terapin. Jag undrar, är det terapin jag egentligen längtar till?
Jag har inte fått något vettigt svar än men min kille tror att jag längtar till båda. Dels till skolan för att då håller jag mig båda igång i skolan och efter skolan med läxor. Då har jag inte tid att sätta mig ner och tänka på allting.
Och dels för att jag vill fortsätta terapin. Jag hann bara gå tre samtal tills de hade sommar uppehåll och det slet verkligen i mig att avsluta mitt i allt.
Alla minnen som kom upp har jag gått runt med hela sommaren utan att ha någon kurator eller terapuet att prata med.
Det har hänt så mycket också, med två katter döda, och min ödla blev dödssjuk. Min ödla har klarat sig igenom detta, men det har inte bara varit jobbigt för honom, även för mig. Det var jobbigt att se att han knappt hade energi att tugga i sig mat. Jag fick mata honom, hålla i syrsan framför honom och han försiktigt öppnade munnen. Det har varit tungt men vi har klarat det. Vi får se när nästa upptadering blir. Nu vet jag inte hur många som läser bloggen, men ni får gärna ge anonyma tips om vad jag kan skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar