Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

söndag 22 augusti 2010

Stressigt

När ångesten slår ut och man vet inte vart man ska ta vägen eller vad man ska göra, vad gör man då?
Jag har det väldigt jobbigt just nu. Allting är väldigt uppstressat och jag klarar inte av att ta hand om mig själv. Istället försöker jag att ta hand om så många andra som möjligt.
Förlåt för dålig uppdatering också men jag har istället för att skriva här börjat skriva lite i en dagbok. Ibland känns det bättre att skriva där. Men ja, jag har nog sagt det förut, men jag ska försöka bli bättre på att uppdatera.
Jag lägger upp en dikt som jag har skrivit.

Halva andetag.

Jag tillåts inte andas normalt.
Jag försöker ta djupa andetag för att lätta på trycket.
Men jag kan bara ta halva andetag.

Djupt in, halvvägs, stop, ut med luften.
Djupt in, halvvägs, stop, ut med luften.

Att inte tillåtas andas.
När
Demonerna
Är
Nära
Då stryps man, av dem. Livet stryps, och ångesten triggas igång.
Sen kan man inte få slut på det.
Trycket i bröstet blir ju tyngre och tyngre och sen orkar man inte stå upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar