Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

onsdag 14 april 2010

Musik under olika känslor

En sak jag kom och tänka på var musik jag lyssnar på under olika känslor och psykiska tillstånd. Jag lyssnar på musik efter exakt hur jag känner, men ibland kan det gå i perioder också. Jag tror att alla gör det egentligen, mer eller mindre omedvetet.
Jag har märkt att under den sommar perioden när jag mådde bra, så började jag att kyssna på hip hop :s Jag kände lixom att det var min typ av musik, men egentligen, lyssnar jag på rock och techno musik dagligen. Det gör mig upppigg. Så jag förstår inte hur Hip Hop plötsligt kom in i bilden.
Jag kanske var trött på mig själv som jag var, och tvingade mig själv till en förändring. För att jag finner ingen annan förklaring till det. Det påverkade ju också min klädsmak, jag ville inte ha taighta jeans eller snygga tröjor med motiv. Det jag ville ha på mig var antingen mjukis kläder eller större jeans. Det vill jag inte ha nu, jo, om jag mår riktigt riktigt dåligt nån dag sätter jag på mig mina mjukis kläder. Men om jag har en lite bättre dag sätter jag på mig lite mera riktiga kläder. Kanske mina taighta jeans med hål och ett snyggt linne till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar