Hej och välkommen till min blogg.
Denna blogg kommer att handla om mig och mina psykiska problem och hur jag försöket att överleva.

måndag 19 april 2010

Skrivandes hjälp.

En sak som har varit till jätte stor hjälp är mitt skrivande. Jag har skrivit på alla möjliga sätt. Jag har skrivit noveller, jag har skrivit dagbok och jag har skrivit dikter. Alla dessa saker har hjälpt mig på ett eller annat sätt.
Att skriva kan hjälpa på många sätt, och det är väldigt mycket självterapi. En del kanske känner att man kan skriva en låt om hur man mår, men jag är inte bra på det och jag föredrar att skriva dikter. Alla mina dikter handlar om hemska saker. Jag har aldrig skrivit en enda positiv dikt. Men för mig är det inte en dålig sak, jag menar, jag behöver att bearbeta hur jag mår när jag mår dåligt, jag behöver inte bearbeta saker när jag mår bra.

Mina dikter handlar inte alltid om saker jag har varit med om, utan de handlar också om mina känslor. Eller om mina mardrömmar.
Jag har fortfarande i stor hjälp med mitt skrivande. Men jag skriver inte lika mycket nu som jag gjorde under BUP tiden, och varför vet jag faktiskt inte. Det största skrivande jag har är just nu här.

Jag är även medlem på en hemsida som heter Poeter.se.

Och där publicerar jag mina dikter. Där heter jag MikotoMinagi.

Och jag bjuder på en dikt jag har skrivit:


Min vita ängel med svart nyans säger han till mig och smeker mig på kinden.


Jag frågan: Vart är hon trasig då?


Jag får ett smärtsamt svar.


Vingarna, för att det svarta äter upp vingarna.
Så att hon inte kan flyga upp till himlen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar